من یه چیزی پیدا کردم! توی گرافیک کامپیوتری هر رنگ از ترکیب ۳ رنگ قرمز، سبز و آبی درست میشه. این سه مقدار رو در یه سهتایی مرتب به صورت (R, G, B)
نشون میدن. R
مقدار رنگ قرمز، G
مقدرا رنگ سبز و B
مقدار رنگ آبی رو نشون میده. برای این مقادیر یک بایت حافظه در نظر گرفته میشه. یعنی مقادیر از ۰ تا ۲۵۵. مثلاً رنگ (255, 0, 0)
یعنی قرمز خالص.
برای این مقادیر که یک بایت لازم دارن در بیشتر اوقات از کاراکتر استفاده میکنن نه از عدد صحیح به طول ثابت (uint_8
). بنابراین ما نیاز به کاراکتر بدون علامت هم داریم. :)
حالا چرا استفاده از کاراکتر علامتدار اینجا بده! چون مثلاً برای سیاه و سفید کردن یه تصویر از رنگهاش میانگین میگیرن. مثلاً (255, 0, 0)
تبدیل به سیاه و سفید که بشه میشه (85, 85, 85)
اما اگه بیایم و از کاراکتر علامتدار استفاده کنیم رنگ قرمز میشه (127, -128, -128)
و در صورت میانگین گرفتن میشه (-99, -99, -99)
یا از نظر رنگی معادل (29, 29, 29)
!!! که اشتباهه.
هیچ پژوهش انسانی نمیتواند ادعای علمی بودن داشته باشد، مگر اینکه از برهان ریاضی برخوردار باشد (لئوناردو داوینچی)