هر متغیر یا شیء در C++
دو قسمت دارد. یکی آدرس یکی مقدار. مقدار یک متغیر رو میشه در متغیرهای همنوع ذخیره کرد مثل int a = 123
یا int a = b
که b
خودش یک متغیر از نوع int
است.
برای کار کردن با قسمت آدرس باید یک نوع متغیر دیگه تعریف بشه که خب برای هر نوع متغیر که با قسمت مقدار کار کنه طبیعتاً یک نوع متغیر داریم که با آدرس اون نوع کار میکنه. این کار رو با اضافه کردن یک * به آخر نوع متغیر انجام میدیم.
مثلاً برای کار کردن با مقدار صحیح از int
استفاده میکنیم و برای کار کردن با آدرس متغیر صحیح از int*
به این انواع جدید اشارهگر میگیم. اشارهگر به int
اشارهگر به char
و ...
مثال:
int a = 12;
int *pa;
char *pc;
int b = a;
برای درآوردن آدرس یک متغیر از * و برای درآوردن مقدار یک اشارهگر از
&
استفاده میکنیم. مثال:
int a = 12;
int *pa;
pa = &a;
int b;
b = *pa;
هیچ پژوهش انسانی نمیتواند ادعای علمی بودن داشته باشد، مگر اینکه از برهان ریاضی برخوردار باشد (لئوناردو داوینچی)