برای استفاده از رشته در C++
میتونیم از رشتهی C
که اشارهگری منتهی به NULL
هست استفاده کنیم.
char *name = "Jalal";
نیازی نیست نگران اون NULL
باشیم. خود کامپایلر اون رو اضافه میکنه. مادامی هم که توسط توابع زبان با این متغیر کار کنیم کاراکتر NULL
خودش در مکان متناسب قرار میگیره. اما در صورتی که به عنوان یه اشارهگر با این نوع داده برخورد کنیم و مقدار داخلش رو تغییر بدیم باید خودمون در زمان لازم NULL
رو اضافه کنیم.
امکان استفاده از شکل آرایهای کاراکتی هم هست.
char name[] = "Jalal";
در این صورت کامپایلر این دستور و به شکل زیر میبینه
char name[6] = {'J', 'a', 'l', 'a', 'l'};
که همون آرایهی معمولی زبان هست.
در صورتی که از این نوع داده نخواهیم استفاده کنیم نوع دادهی string
در زبان C++
به صورت استاندارد تعریف شده که پایهاش همین حالت اشارهگری هست.
std::string name = "Jalal";
یا
std::string name("Jalal");
تبدیل رشتهی C++
به رشتهی C
به صورت زیر ممکنه
std::string name("Jalal");
char *c_name = name.c_str();
هیچ پژوهش انسانی نمیتواند ادعای علمی بودن داشته باشد، مگر اینکه از برهان ریاضی برخوردار باشد (لئوناردو داوینچی)