اولین بار است که به این وب‌سایت می‌آیید. راهنما را مطالعه کنید!
x
موسسه خیریه محک

شهر ریاضی بازی-ریاضی

راهنما

توضیحات زیر اصلی‌ترین خصوصیات این وب‌سایت را بیان می‌کند. لطفاً‌ پیش از اقدام به طرح پرسش یا پاسخ این مطالب را مطالعه کنید. روی هر پرسش کلیک کنید تا متن پاسخ نمایش داده شود.
  • چه نوع پرسشی در این‌جا قابل طرح است؟
    1. مهم‌ترین نکته، مرتبط بودن با موضوع وب‌سایت است. لطفاً از طرح پرسش‌هایی که ربطه به موضوع وب‌سایت ندارند خودداری کنید.
    2. پرسش تکراری نپرسید. پیش از پرسیدن لطفاً در پرسش‌های دیگران جستجو کنید تا پرسش تکراری مطرح نشود. هنگام طرح پرسش همزمان با تایپ عنوان پرسش توسط شما، ۵ پرسشی که بیشترین شباهت با پرسش شما را دارند نمایش داده خواهد شد. پیش از فشردن کلید enter لطفاً به این پرسش‌ها توجه کنید.
    3. پرسشی طرح کنید که پاسخ صریح داشته باشد. پرسش‌هایی که شبیه به نظرسنجی هستند یا هر پاسخی به آن می‌تواند پاسخ صحیحی در نظر گرفته شود، مناسب نیستند.
    4. پرسش خود را دقیق طرح کنید. در صورت نیاز کد برنامه‌ی مورد نظر را وارد کنید. توضیحات جانبی مانند نسخه‌ی سیستم‌عامل و کامپایلر می‌تواند برای رسیدن به پاسخ شما را کمک کند.
    5. تا حد امکان از طرح پرسش‌هایی که می‌توانید آن‌ها را به سادگی در کتاب یا وب‌سایت مشابهی بیابید خودداری نمایید. بسیاری از کاربران این وب‌سایت متخصصین حرفه‌ای هستند که برای کمک به شما آماده می‌باشند. طرح پرسش‌های بسیار ساده موجب می‌شود پرسش‌های مهم‌تر کاربران دیگر دیرتر پاسخ داده شوند.
    6. لطفاً از طرح پرسش‌های جنجال‌برانگیز، مبهم و توهین‌آمیز خودداری کنید.
  • چه پاسخ‌هایی می‌توانم به پرسش‌ها بدهم؟
    1. ایلی، پرسش و پاسخ کامپیوتر مکانی برای پرسش و پاسخ است - این وب‌سایت یک فروم یا تالار گفت‌وگو نیست. از مطرح کردن هر موضوعی به جز پاسخ صریح پرسش‌ها اجتناب کنید. برای تشکر از دیگران یا توضیح دادن می‌توانید از دیدگاه‌ها استفاده کنید.
    2. حتی اگر هم‌اکنون پاسخ صحیحی به پرسش داده شده است، می‌توانید پاسخ خود را ارائه کنید. مشاهده‌ی پاسخ‌های گوناگون در مورد یک پرسش کمک بسیار خوبی برای طراح پرسش است.
    3. هر پاسخ باید حاوی نکته‌ای در پاسخ به پرسش طرح شده باشد. در پاسخ‌های خود از توضیح در مورد پاسخ‌های دیگران و تایید یا رد آن خودداری کنید. این کار را می‌توانید توسط دیدگاه انجام دهید.
    4. از مطالب وب‌سایت کمک بگیرید. در صورتی که پاسخ به قسمتی از پرسش طراح در پرسشی دیگر در وب‌سایت قبلاً داده شده است، با افزودن پیوند به آن پرسش، طراح پرسش را کمک کنید.
    5. در صورتی که پاسخی برای ارائه ندارید، لطفاً از درج توضیحاتی مانند نمی‌دانم، ندیده‌ام و غیره به عنوان پاسخ خودداری کنید.
  • سیستم امتیازدهی چگونه کار می‌کند؟
  • هنگامی که یک امتیاز به یک پرسش یا پاسخ یا دیدگاه داده می‌شود، کاربری که آن موضوع را ارسال کرده امتیاز می‌گیرد. این امتیازات مشخص می‌کند که کاربران به چه کاربری می‌توانند بیشتر اعتماد کنند. با به دست آوردن امتیازهای بیشتر مجوزهای بیشتری برای مدیریت وب‌سایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
    اگر شما پرسش محبوب و مورد علاقه‌ای طرح کنید مسلماً از طرف کاربران امتیاز بیشتری به دست خواهید آورد. عکس این قضیه هم در مورد پرسش‌های نامربوط صادق است. هر امتیاز مثبت به یک پرسش 1 امتیاز، هر امتیاز منفی به یک پرسش 2 points امتیاز در بر دارند. جدول زیر فهرست امتیازات را نمایش می‌دهد:

    ارسال یک پرسش: + 2 امتیازات
    انتخاب یک پاسخ برای پرسش خودتان: + 3 امتیازات
    هر افزایش امتیاز روی پرسش شما: + 1 امتیازات
    هر کاهش امتیاز روی پرسش شما: - 2 امتیازات
    محدود کردن افزایش امتیاز در هر پرسش: + 10 امتیازات
    محدود کردن کاهش امتیاز در هر پرسش: 3 امتیازات
    ارسال یک پاسخ: + 3 امتیازات
    انتخاب پاسخ شما به عنوان بهترین پاسخ: + 10 امتیازات
    هر افزایش امتیاز روی پاسخ شما: + 2 امتیازات
    هر کاهش امتیاز روی پاسخ شما: - 2 امتیازات
    محدود کردن افزایش امتیاز در هر پاسخ: + 20 امتیازات
    محدود کردن کاهش امتیاز در هر پاسخ: 5 امتیازات


    جدول زیر امتیازات لازم برای به دست آوردن سطوح مدیریت را نشان می‌دهد.

    امتیاز به دیدگاه 30 امتیازات
    ارسال روی دیوار کاربر 40 امتیازات
    پرچم زدن ارسال‌ها 50 امتیازات
    رأی دادن در نظرسنجی 60 امتیازات
    ساخت امضای شخصی 80 امتیازات
  • مدیریت مطالب این وب‌سایت چکونه صورت می‌گیرد؟
    1. درستی پاسخ‌ها، مناسب بودن پرسش‌ها و بسیاری موضوعات دیگر توسط رای‌های کاربران مشخص می‌شود. سیستم امتیازدهی نیز مجوزهای مختلفی برای مدیریت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به نسبت امتیازاتی که کاربران دریافت می‌کنند مجوزهای بیشتری برای اعمال روی مطالب وب‌سایت به آن‌ها داده می‌شود.
    2. عناوینی که کاربران دریافت کرده‌اند می‌تواند نشان دهنده‌ی نوع رفتار آن‌ها در وب‌سایت باشد. کاربری که عنوان دانشمند را دریافت کرده به دلیل پاسخ‌های خوب بسیاری بوده که به پرسش دیگران داده است.
    3. می‌توانید با شرکت در گفتگوهای بخش پشتیبانی ایلی پیشنهادات و انتقادات خود را در مورد روند مدیریت مطالب وب‌سایت ارائه نمایید.
  • در مورد ویرایش مطالب چه نکاتی وجود دارد؟
    1. هنگامی که مطلبی دارای اشکال است، توسط ارسال‌کننده‌ی آن مطلب و کاربران با امتیاز کافی قابل ویرایش می‌باشد. ویرایش مطالب وب‌سایت با هدف ارتقاء سطح مطالب صورت می‌گیرد
    2. در صورتی که پرسش یا پاسخ خود را ویرایش می‌کنید، این موضوع را در متن پرسش به گونه‌ای نشان دهید یا در دیدگاه‌ها عنوان کنید تا کسانی که مطلب شما را خوانده‌اند، متوجه تغییرات آن باشند
    3. احترام دیگران را در ویرایش مطالب حفظ نمایید. در ویرایش دستوری به ادبیات به کار رفته اهانت نکنید. سعی کنید با ویرایش تغییری در معنای مطلب داده نشود.
    4. در صورتی که مطلب نیاز به ویرایش کلی و اساسی دارد، این مطلب را به طراح پرسش توسط دیدگاه اطلاع دهید و از ویرایش کلی بپرهیزید.
    5. با همه‌ی این گفته‌ها، به دقت علمی مطالب پایبند باشید و ویرایش را در جهت وضوح و درستی مطالب انجام دهید.
    6. شریف باشید. در صورتی که مطلب نادرستی ارسال کرده‌اید، پس از تذکر یک کاربر اقدام به حذف آن نکنید. می‌توانید آن مطلب را اصلاح کرده و از تذکر دهنده تشکر کنید. گاهی استفاده از خط روی مطلب نادرست و جایگزینی مطلب صحیح استفاده کنید تا مشخص شود تذکر کاربر دیگر به چه چیزی بوده است.
  • گراواتار چیست؟ چگونه آن را تغییر دهم؟
  • تصویری که در پروفایل شما نشان داده می‌شود گراواتار نامیده می‌شود، به معنی آواتار شناخته‌شده‌ی عمومی.

    نحوه‌ی کار آن به این شرح است: تصویر مورد علاقه‌ی خود را در وب‌سایت بارگذاری کنید gravatar.com کلید رمزگذاری خاصی به ایمیل شما ارسال می‌شود.

    در این صورت همه‌ی وب‌سایت‌های مورد اعتماد شما در زیر پست‌های شما این تصویر را نمایش می‌دهند بدون این که ایمیل شما را نمایش دهند.

    لطفاً حساب کاربری خود را شخصی کنید - با ثبت‌‌نام در gravatar.com این کار ممکن است (از ایمیلی استفاده کنید که با آن در این وب‌سایت ثبت‌نام کرده‌اید). تصویر پیش‌فرض یک آیکن خاکستری است.
  • پرسشی برای طرح دارید؟
  • لطفاً پرسش خود را مطرح کنید تا وب‌سایت بهتر به کار خود ادامه دهد!

    اگر موضوعی باقی‌مانده که در این فهرست نیست، به بخش پشتیبانی ایلی مراجعه کنید.