اولین بار است که به این وب‌سایت می‌آیید. راهنما را مطالعه کنید!
x
موسسه خیریه محک

شهر ریاضی بازی-ریاضی

مفاهیم ماژول٬ کامپوننت و پلاگین

0 امتیاز
1,881 نمایش

یکی یک بار برای همیشه روشن و شفاف بگه این سه تا مفهوم چه فرق‌ها و شباهت‌هایی با هم دارن. من همیشه گیج می‌شم. مدیریت جوملا یه قسمت به نام Extension Manager داره که دو زیرمجموعه‌ی مدیریت ماژول و مدیریت پلاگین داره. فرق این دو تا دقیقاً چیه؟ بعد که این و نصب می‌کنیم بعضیاش می‌یاد تو قسمت کامپوننت. برای چی؟

پرسیده شده دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ در جوملا توسط Joomla_Crawler3  
بازتگ شده شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ توسط admin

1 پاسخ

0 امتیاز
 
بهترین پاسخ

به صورت کلی زبان‌ها (languages)، ماژول‌‌ها (Modules)، پلاگین‌ها (Plugins)، کامپوننت‌ها (Components) و قالب‌ها (Themes) همگی افزونه هستند. ولی تفاوت کلی بین ماژول، پلاگین و کامپوننت رو شاید بشه اینطوری شرح داد:

  • ماژول‌ بیشتر برای نمایش می‌باشد و امکانات زیادی ندارد. به عنوان مثال ماژول نظرسنجی فقط برای نمایش نظرسنجی می‌باشد و امکان ایجاد آن را ندارد اما کامپوننت دارای امکانات بسیار زیادی بوده و می‌تواند نظرسنجی را ایجاد نماید.
  • ماژول‌‌ها برای نمایش در یکی از موقعیت‌های قالب نمایش داده می‌شوند اما کامپوننت‌ها اغلب برای نمایش نیاز به یک صفحی مستقل دارند مانند کامپوننت گالری تصاویر
  • در بخش مدیریت ماژول پارامترهای کمی وجود دارد اما در کامپوننت پارامترهای زیادی وجود دارد.
  • پلاگین‌ها افزونه‌های پیشرفته‌ای هستند که با پایین‌ترین سطح جوملا ارتباط دارند. پلاگین‌ها می‌توانند خروجی را قبل از ارسال به مرورگر تغییر دهند. به عنوان مثال یکی از پلاگین‌های جوملا، ویرایشگرها هستند. شما اطلاعات رو به راحتی با استفاده از ویرایشگرها وارد می‌کنید، اما این اطلاعات به صورت HTML در پایگاه داده ذخیره شده و وقتی می‌خواهید مجدداً اطلاعات را ویرایش کنید، اطلاعات HTML پایگاه داده توسط پلاگین تبدیل به اطلاعاتی می‌شود که داخل ویرایشگر شما نشون داده میشه.

منبع: کتاب راهنمای استفاده از جوملا 2.5 فارسی، نوشته نوید زراعتی

شما جهان خود را می‌سازید، همان‌گونه که در آن پیش می‌روید.(وینستون چرچیل)
پاسخ داده شده پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ توسط A.Firouzi  
انتخاب شده چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ توسط admin