اولین بار است که به این وب‌سایت می‌آیید. راهنما را مطالعه کنید!
x
موسسه خیریه محک

شهر ریاضی بازی-ریاضی

کی یک داده به صورت پیش‌ساخته تعریف می‌شه؟

0 امتیاز
320 نمایش

تصمیم‌گیری در مورد این که چه داده‌ای پیش‌ساخته باشه و چه داده‌ای نباشه با چه معیاری صورت می‌گیره؟

هیچ پژوهش انسانی نمی‌تواند ادعای علمی بودن داشته باشد، مگر این‌که از برهان ریاضی برخوردار باشد (لئوناردو داوینچی)
پرسیده شده جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ در زبان‌های برنامه‌نویسی توسط prodo  

1 پاسخ

0 امتیاز

معمولاً داده‌های مقداری (value type) پیش‌ساخته تعریف می‌شن. داده‌های مقداری اون داده‌هایی هستن که عملیات پایه‌ی مورد نیاز به صورت سخت‌افزاری در ماشین تعریف شده و زبان برنامه‌نویسی پیاده شده فقط کافیه که از اون دستورات استفاده کنه. مثلاً نوع داده‌ی صحیح که در ماشین‌ها با ۴ عمل اصلی تعریف شده است.

غیر از داده‌های مقداری، داده‌هایی هستند که بر اساس داده‌های مقداری با کمی تغییر ساخته می‌شن. این داده‌ها در صورتی که کاربرد بسیار گسترده‌ای داشته باشن به صورت پیش‌ساخته تعریف می‌شن. مثلاً رشته (string) که در خیلی از زبان‌ها به صورت پیش‌ساخته تعریف می‌شه و ساختمان‌داده‌ای هست که متشکل از تعدادی کاراکتره.

غیر از مقداری بودن و کاربرد داشتن، بقیه‌ی داده‌های پیش‌ساخته فقط امکانات زبان رو بیشتر می‌کنن و اختیاری هستن تا حدود زیادی.

یه نکته این که معمولاً داده‌های پرکاربردی که مقداری نیستن، با اینکه در زبان پیاده می‌شن ولی گاهی برنامه‌نویس‌ها ترجیح می‌دن خودشون اون داده‌ها رو با سلیقه‌ی خودشون تعریف کنن مثل رشته در C++ که هرچند string براش ساخته شده اما جایگزین‌های زیادی در کتابخونه‌های دیگه (مثلاً boost) براش ساخته شده.

هیچ پژوهش انسانی نمی‌تواند ادعای علمی بودن داشته باشد، مگر این‌که از برهان ریاضی برخوردار باشد (لئوناردو داوینچی)
پاسخ داده شده شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ توسط prodo